Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2018 Groot’s kweek Sour D. & Blueberry

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Ik heb laatst een korte docu gezien over het kweken van toen en nu in Amerika waarin geclaimed wordt dat door het decennia lang kruisen tussen soorten er eigenlijk helemaal geen sprake meer is van raszuivere Sativa's of Indica's.

    Zo kun je soorten hebben met duidelijke Sativa kenmerken die qua werking gewoon pure Indica vertegenwoordigen en andersom. En alles daar tussen. Door de grote vraag naar steeds sterkere wiet is van de oorspronkelijke genen van de basissoorten maar weinig over.

    De serie heet Explained en aflevering 12 gaat over Weed.

    Duurt 20 min. Best leuk opgezet en vrij informatief.

    Comment


    • ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment
      Ook maar eens kijken dan

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Yuup, zeker het kijken waard

    • ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment
      Best wel interessant docu alleen veel te kort. Leuk weetje over dat veredelen en het steeds sterker worden van de soorten.
      Ik ben het wel eens met wat er word gezegd over het sterker worden van de wiet..Das nie goe
      Ik was ook een tijdje op zoek naar old school Thai of Jamaican -maar die vind je nergens meer.

    #62
    ganjagast Trips zou wel kut zijn ondanks dat ik panty kousjes om mijn inlaten heb om beessies tegen te houden. Lamp gaat zo aan. Zou ook residue kunnen zijn omdat ik het nodig vond de bladeren te besproeien. Ga eens in detail kijken zo. Thx voor het opmerken!

    Comment


    • ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment

    • groot
      groot commented
      Editing a comment
      Nogmaals mega bedankt. Heb ze direct aan het begin van mijn kweek bijna gekilte en als mijn dames het ook voor de tweede keer overleven geef ik een virtueel feestje. Het is eigenlijk een soort schaamluis maar dan voor planten...

    • ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment
      Weet niet veel van schaamluis af maar denk het ja Beetje net als Steve Irwin.. zo geduldig wachten en dan BAM!
      "Calm down mate, i aint gonna hurt ya"

    #63
    Volgens mij heb ik geen trips, gelukkig. Wel inderdaad een soort aanslag op de oude bladeren. Deze zijn nu ook een herfst landschap aan het vormen. Maar ik vind bladeren lezen maar moeilijk

    Ben de laatste weken van een 50ml recept vrij hard naar 200-250ml per plant gegaan. Als ik daarbij de minimale temperaturen van 19 in de nacht naar 21,5 bij lamp aan meet is dat niet heel warmpjes. Kortom verzopen en wellicht overvoeding. Laatste dagen dus fors minder na een dag overgeslagen te hebben.
    Nu zijn de dames aan het lijnen en afvallen, 50ml max per keer en komende twee dagen geen voeding.



    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 3 photos.

    Comment


    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Denk toch meer dat dit van beestjes is.

    #64

    Comment


    • ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment
      Check op het draadje van Beo. Als je neem olie in de zoekfunctie zoekt kom je daar vanzelf uit

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Topic over neemolie staan wat aanbieders vermeld.

    #65
    Ik kan het niet met 100% zekerheid zeggen.
    Er lijken ook dingen op de bladeren te zitten?

    Als het van beestjes is dan zou je ze moeten kunnen vinden.
    Altijd aan de onderkant van het blad.
    1-3mm groot langwerpig en relatief snel bewegend is thrips.
    Kleiner 0,5 - 1mm en lijkend op zandkorrels is spint.

    Als je niets kunt vinden is het toch n ander probleem.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #66
      lijkt me ook eerder op een beestje ipv op een aanslag.. is het ook niet wat vroeg om nu al 'herfst' te hebbe, je bent nog maar halfweg bloei

      Comment


      • groot
        groot commented
        Editing a comment
        Herfst is veels te vroeg, nu was de herfst bij mij vorige kweek ook al geweest. Mid februari is de uitgestelde datum. Ik ga straks op onderzoek om wat meer foto's te schieten.

      #67
      Nou het is defenitief een klein beestje, nou een is dood maar neem aan dat ik meerdere van zijn vriendjes mag gaan killen. Topic van Beoordelingen moet ik ff opsnorren. Daar staat vast in waar ik neem olie moet gaan vinden. Dank voor de oplettendheid en bijstand.

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Bij de bestrijdingsmiddelen groot

      • groot
        groot commented
        Editing a comment
        Dank dank

      #68
      Neem olie is onderweg en komt dinsdag pas binnen maar dan kan ik het gelijk onder en op de bladeren spuiten. Even onduidelijk wat betreft de toppen, ik verwacht dat die rakkers hier ook zitten.
      Maar het zou ook een slechte smaak geven wanneer de laatste drie weken wordt gebruikt. Nu zit ik daar niet maar het lijkt mij niet dat ik de toppen moet mijden? Verder zal ik ook wat op de bodem sproeien gezien ze daar uitkomen.

      500ml lauw warm water
      Halve thee lepen neem olie (voorverwarmd)
      Paar druppels dreft

      En dan vernevelen op en onder de bladeren en iets over de grond.

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Ik had ergens gelezen 2 tot 5% neem en hierbeneden lees ik zelfde hoeveelheid emulgator!?

      #69
      Toppen niet bespuiten, grond wel. De plant neemt de neem olie op en de beestjes worden daar weer naar van en houden op met voortplanten.
      De zeep en neem goed mixen, dan telkens wat water erbij werkt het beste vind ik. Emulgeren is dat geloof ik.
      2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
      2016 - Greyvol's buitenkweek
      2017 - Santa Maria van Space Cees

      Comment


      • groot
        groot commented
        Editing a comment
        Dank Greyvol voor het plaatsen in mijn verslag, mooi naslagwerk

      #70
      Emulficeren, emulficiteren, grrrrrrrr zoiets, goed mixen dus
       
      2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
      2016 - Greyvol's buitenkweek
      2017 - Santa Maria van Space Cees

      Comment


        #71
        als ik jou was zou ik geen dreft nemen als emulgator maar een natuurlijke zeep op emulgator ik gebruik rimulgan als natuurlijke emulgator vind dat toch iets veiliger als gewone dreft je rookt er tenslotte ook van
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...esia-lemonator

        Comment


        • Greyvol
          Greyvol commented
          Editing a comment
          Ik gebruik groene zeep van driehoek die geel is trouwens. En gebruik meer als een druppel, bijna net zoveel als de neem

        #72
        Sinds ik preventief met Neem spuit heb ik geen Trips meer gezien. De laatste 2 kweekjes had ik ze, de huidige kweek in het begin een paar gezien maar nu niks meer te vinden.

        Ik heb Neemolie ook wel eens met het voedingswater meegegeven, de een zegt het kan de ander zegt niet doen. Heb het hier eens gevraagd aan QNQ maar geen antwoord gekregen.. Op eigen risico dus Dan doe ik wel de halve dosis, als ik spray de volledige dosis en dan meng ik het met bladvoeding, 2 vliegen in 1 klap.. Als je nog maar 3 weken hoeft zou ik het niet meer gebruiken.

        Aan de hand van de schade op het blad zou ik ook zeggen Trips en ja deze verstoppen zich in hoekjes en kieren en kunnen zich maanden schuilhouden. Volgende kweekje(s) dus ook rekening mee houden en preventief spuiten.
        Een dag zonder wiet kent Flip niet.

        Comment


          #73
          Inmiddels gaan mijn bladeren echt snel achteruit herfst alom. Morgen komt de neem olie binnen en ook de emulgator rimulgan van Toverfee heb ik direct besteld die komt woensdag pas.

          Als ik morgen nog groene zeep die geel is kan fixen van Greyvol gaat die mix metmneem er als eerste overheen.

          Wellicht dat ik na bevestiging van qnq ook de tip van Flip Hasjkip ga doorvoeren. Dank allen en ik hoop dat ik mijn oh zo gewenste kweek kan laten overleven.

          ​​​​​​​Al met al super zo met al die kweek meesters hier. Neem olie voeg ik dus preventief toe aan deze en volgende dames. Dank allen!

          Comment


          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Dus bij spint geen roofmijt maar lieveheersbeestjes!!!???@ganjagast
            Hebben die nog iets nodig voor bijv. een nest ofzo, of waterbak of omgekeerde bloempot!?

          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Je stelt me weer zo teleur ganjagast.

          • ganjagast
            ganjagast commented
            Editing a comment
            can't help it

          #74
          Zojuist eerste 500ml lauwwarm water gemengd met theelepel neemolie en als emulgator wat groene zeep. Bodem en bovenzijde en onderzijde van het bladerdek goed ingespoten. Toppen kon ik niet echt ontwijken maar soit beestjes vind ik even belangrijker gezien die mother#ers klaar krijgen in zulks korte tijd.

          Rest van watergift aangevuld met voedingswater. Denk dat ik vanavond mits bladeren droog nogmaals neem spuit of is dat.overdreven?!?

          Comment


            #75
            Twee keer op een dag lijkt me overdreven ja..
            2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
            2016 - Greyvol's buitenkweek
            2017 - Santa Maria van Space Cees

            Comment

            Bezig...
            X